marți, 8 iulie 2014

Coana Tanta si vecinul

Tema:Economiseste inteligent si obtine siguranta financiara''




Iată că într-o dimineaţă,
 Mă vede vecina în piaţă,
 Şi strigă  în disperare,
 Ce faci tu ma' coane mare,
 Nu ai cumpărat  ardei,
 Varză să bagi la butoi,
  Văd că nu ai nimic în traistă
 Zic în gândul meu,ce cată

 Vecina aş vrea să tacă,
 Am la întreţinere de plată,
 Şi am frigiderul gol,
 De-mi vine să mă omor.
  Siguranta Financiara
  Nu am  cumpărat de mult,
 Căci cu puţin am crescut,
 Şi cred că aşa o să mor,
 Dar ea îmi sare în ajutor

 Mai vecine eşti supărat,
 Şi eşti des îngrijorat,
 Dar nu trebuie neapărat
 Ce contează e să o duci bine
 Să ai mâncare în farfurie
 Poţi mânca  şi natural,
 Fructe,legume căci e vară,
 Da-l  încolo de necaz,
 Toate astea or să dispară.

 Cât despre apartament,
 Că vei vrea al mobila,
 Va veni şi timpul iar,
 Dar eu  iata te învăţ aşa,

 Fă matale o economie.
 Şi fă-o inteligent,
 Şi să vezi ce şmecherie,
 Eu fac asta permanent.

 Înainte,coane mare,
 Cumpăram multă mâncare,
 Şi plângeam şi duceam doru,
 Că sa stricat televizorul,
 Aspiratorul nu mergea,
 Era vai de viaţă mea.

 Ce să zic,ce disperare,
 Şi întreţinerea era mare
 Că-mi era aşa o disperare
 Până într-o zi când fimiu cel mare,
 Mi-o zis  că neapărat,
 Lucrurile trebui  făcute cu  cap.

 Şi apoi eu le-am luat pe rând,
  Şi -am încetat că să mai plâng ,
   Eu am economisit,
 Şi nu am fost păgubit.

  Mă gândi şi începui,
 Iată să-mi pun poftă-n cui,
 De la copane,cârnaţi şi mititei,
 Că nu sunt buni aia nici ei,.
 Şi mă dădui  pe naturale
 De la care inimă nu moare
 O salată,o supica,
 Este tare benefică,
 O mâncare    bre uşoară
 Ce Dumnezeu,că e vară.

 Şi de acum de când sunt bine,
 Pui bănuţ şi pentru mine,
 Să-mi cumpăr aspiratorul
 Dar chiar şi televizorul BANII TAI
  Şi-mi rămân ceva în plus,
 Căci cu cap au fost gândite,
 Să-mi plătesc  întreţinerea ,
 Să nu am zile chinuite.

 Că la şedinţa de scară ,
 Ne-a Fanica  iese afară  ,
 Şi zise în gura mare ,
 Coană,Coană,Coană mare,
 Ai întreţinerea mare, ,
 Şi-o aveam că  na,era,
 Nu-l puteam contrazicea. ,
 De când moşu mi-e ulcele ,
 Vai de  bătrâneţile mele.

 Dar acuşi Ne-a Fanica,
 Asta cu gradina în faţă,
 Nu are ce să mai zică,
 Că nu are să m -ai vază,
 Întreţinere neplătita,
 Că acum sunt  bre şi eu,
 Babă daia smecherita.

 Daia iată îmi luas acum,
 Că să-mi pun la borcăne,
 Nişe varză şi ce găsişi,
  Că vară nu e aşa mare,
 Că acu  trecu şi ea,
 Şi iată că vine Toamnă,
 Şi să am de zile negre,
 De îmbucat o murătură,
 Că tare e ea bună ,
 Mai ales cu slană e bună.

 Daia eu îţi zic matale,
 Nu mai plânge şi fii tare,
 Bre matale eşti bărbat?
 Sau plângi acum neîncetat.

 Iată aşa eram şi eu,
 Supărată văleleu,
 Şi o venit fimiu  la mine ,
 Şi mi-a zis că mo învăţa el pe mine,
 Să fac lucrurile cu cap ,
 Să nu  plâng neîncetat.

 Eu îi zisei lui,.
 Că nu imediat îl crezui,
 Mâncate-ar mamă de băiat,
 Ce tocmai să însurat,
 Lasă mamă că mă descurc,
 Nu doresc ca să  tot plâng.

 Şi băiatul îmi zise, Calculator Economii
 Bre mamă  termină matale,
 Că eu ştiu că nu-i aşa ,
 Dar nu eşti singură pe pământ,
 Sau ce credeai dumneata,
 Tu ascultă ce te învăţ ,
Că nu te-oi învaţă prost.
 Eu te învăţ o strategie,
 Ca să scapi cu haosul,
 Să-ţi rămână şi bănuţi
Ca să-ţi cumperi aspiratorul.

  Eu cu  nevasta mea,
 Of ce greu ne-a fost aşa,
 Căci vroiam multe şi multe,
 Şi lipseau chiar şi nevrute,
 Şi un coleg îmi poveşti,
 De un site mult important,
 Şi începui a naviga,
 Şi iată că  de el am aflat.
 Şi începui a citi sfaturi,
 Şi văi ce bune erau,
 Şi începui a economisi,
 Şi acum îmi permit tot ce vreau.

 Mamă eu te învăţ pe ţine,
 Hai ascultă încoa la mine,
 Lasă tu dulciurile,
 Micii şi mezelurile,
  Că nu-s bune poftele,
 Ele cresc trigliceridele ,
 Şi  cumpără bre mămica,
Mai bine o sălăţică,
 O supă că e mai bună,
 Şi fructe de îmbucătura.

 Fă aşa cum ţi-am zis eu,
 Fiindcă ştie Dumnezeu ,
 Că nu te-oi învaţă de rău.

 Şi ai să vei mămică tu,
 Cum apoi după un timp,
 O să ai  bani de aspirator,
 Acum n-ai nici de chibrit.

  Eu o să-ţi arăt matale,
 Ideeile  de finanţare,
 Dar şi sfaturi bune rău,
 Chiar aici la calculator.

  Intri pe calculator şi navighezi tare uşor
 Hă că ţi-oi arăta eu,
 Şi testezi Siguranţă Financiară,
 Şi apoi scapi de ocară,
 Lui Fanica că e leu,
 Nu lo lua bre Dumnezeu.

  Dar eu îi zisei aşa,
 Maica nu vorbi aşa,
 Că e păcat vorba ista.

  Şi   intrai pe internet,
 Că fimiu -i inteligent,
 Şi mi-o arătat acolo,
 Să citesc şi să învăţ,
  Pe situaţia financiară,
 Totul are un folos.

 Şunt mult sfaturi utile,
 Şi iată eu le-am ascultat,
 Şi acum trăiesc mai bine,
  Că am început a le aplica.


 Coane eu îţi zic ţie,
 Acum n-ai ban nici o mie,
 Dar intră ca să citeşti,
 Şi apoi o să-mi mulţumeşti.


 Coană Tantă,ce să zic,
 Maţa te-ai cam şmecherit,
  Dar iată că ce îmi  spui,
 Mă face să mă gândesc,
 Nu  vreau să  trăiesc aşa
 Şi o sa-ti urmez sfatul ista..

 Acasă cum o să ajung,
 Că oricum am plasa goală,
  Întru la calculator,
 Pe Situaţia Financiară,
 De nu oi citi acolo,
 Tot ce trebie  şi e bun,
 Şi apoi o să pun în practică,
 Cu forţă căci altfel cum?
 Căci deşi sunt în putere,
 Zilele trec şi ele,
 Nu mai am multă avere
 Dar vrut-ai să trăiesc bine,
 Fără să am grija de mine.

  Eu promit să  tot citesc,
 Şi apoi jur sa-ţi mulţumesc,
 Dacă viaţa mi so schimba,
 Coană  de nu eşti de  belea.

  Hai că plec şi mai vorbim,
 La o cafea  sau ceva,
 Că sunt tare curios,
 Să văd site-ul ăl al mata,
 Să văd ce-o scrie acolo.
 Ca să-mi fac o viaţă nouă.
 Să încep a economisi,
 Că să nu mai am deloc griji.

Niciun comentariu: