vineri, 1 august 2014

Barba alba ,nu a lui Mos Craciun,ci a romanului

Pe barba mea.. 


O sa va relatez si eu cum a stat situatia in cea ce ma priveste.
Un lucru cert e ca  de mica am fost un copil bun,parintii sunt mandri de mine.
In cea ce priveste relatia mea cu ceilalti nu prea am fost pe barba mea caci am avut nevoie de ajutorul lor caci am trait niste lucruri urate si  grele.
La varsta de 15 ani am fost batuta de un cadru didactic si m-am imbolnavit de o teribila boala.
Tot timpul m-am intrebat daca....
Am fost un copil putin ciudat.Mama ma nascut la maturitate.Tin minte ca mereu am fost singurica.
Am doua amintiri de cand eram mica: rochitele care le adoram si cumintenia .
 Boala avuta mi-a schimbat destinul mult dar ma ajutat sa ma cunosc bine.
Am ramas in urma cu multe fata de multe fete  la varsta mea,am pierdut multe si am intalnit tot felul de situatii care m-au facut sa plang.
Oamenii tind sa fie foarte rai si sa judece.
Au fost clipe grele  de singuratate in care pierdusem tot.Dar cand toti pleaca ramane Dumnezeu.Si mama mea,ea a fost singura care a ramas langa mine.
Da,din pacate mi-am pierdut si prietenii.
Sunt un om perfectionist,sunt foarte sincera,recunosc ca poate sunt cam  complicata.
Nu fac discriminari si consider ca nu sunt superficiala.
De cate ori viata ma lovit nu cred ca m-as fi ridicat fara o putere speciala data de Dumnezeu.
Nici la  liceu nu am avut clipe prea usoare,spre finalul seralului ma simteam o diva,fata care spunea sus si tare ce nu-i convine,rebela cu suflet nobil.
Dar la inceputul liceului eram o mica ratusca cea urata,baietii radeau .Nu stiam de capul meu,eram adolescenta si aveam si o boala pe cap.
In timp ce  adolescentii de varsta mea  aveau vicii si faceau lucruri interzise specifice varstei,eu oscilam intre bine si rau.
Din pacate aflandu-se de problemele mele de sanatate nu am avut zile bune cu alt cadru didactic care ma chinuit multi ani si care puteam sa o dau in judecata pentru maltratare psihica si nu am facut-o.
Multor oameni as fi  putut sa le fac rau dar nu am facut-o desi acum la varsta mea inca platesc pentru greselile altora prin problemele mele de sanatate de care incerc sa ma vindec.Acum sunt o femeie matura.Peste   putin timp  implinesc ani.
Am absolvit si liceul(de vreo 3-4 ani) .Sa terminat cosmarul.
Apoi  am inceput sa nu ma identific cu ce e in societate.
Eram genul de fata naiva care o raneau  toti,toti o paraseau.
Nu eram de acord cu conceptiile multora,aveam niste principii stricte dar nu eram de acord sa fac rau   cum era la moda si inca este.
Find diferita fata de ceilalti am fost data la o parte.Cand spun diferita ma refer la principii,puritatea sufletului dar si datorita problemelor de sanatate.
Mi-am pierdut singura prietena dar in timp mi-am dat seama ca nu era nimic important,era doar o iluzie ca a fost prietena mea.
Nu-mi gaseam locul.Incercam sa aflu care este misiunea mea.
Din pacate si in prezent traiesc timpuri grele caci nu ma identific cu cea ce este pe piata muncii dar nici sanatatea nu-mi permite sa muncesc dar nu ma dau batuta..ceva  se va gasi.
Eram genul de fata visatoare dar matura in acelasi timp.Eram romantica care scria carti neincetat si visam la o cariera in radio sau alte lucruri frumoase.
Imi placea foarte mult sa vorbesc in public,sa tin discursuri ,nu aveam deloc  trac.
Au fost si inca sunt clipe grele.Am consultat chiar si parerea unui psiholog.
In clipele grele am avut putere spirituala si am rezistat caci mi-am depus energia in lucruri frumoase.
Participam la tot felul de concursuri,scriam mult,realizam lucruri de succes de pe urma careia am avut de castigat.
Printre ele se  enumera prima carte scrisa de mine dar si participarea la....
Ideea nu e neaparat sa castigi,ci sa incerci.
Adevarati invingatori sunt cei care lupta  neincetat desi uneori pierd.Cheia e sa crezi in tine desi altii nu cred.
Intre timp m-am specializat in promovari,colaborez cu diverse firme scriind articole pe blog si am castigat diverse lucruri.


Am afirmat ca nu prea am putut sa fiu pe barba mea caci am avut multe probleme si  am avut nevoie de parinti.
Nu pot sa mint,inca am probleme insa sper ca ele in timp sa dispara si eu sa raman o persoana la fel de puternica.
Cred ca intr-o zi voi afla care e misiunea mea.
Sper sa ajung sa fiu pe barba mea,sa ma descurc singura cu toate desi viata e asa cum e.
In alt sens viata ma obligat sa ma descurc.
Nu stiu ce imi va oferi viitorul dar eu sper sa fie bine.


Pe barba mea umbla vreun pitic?
Oare la asta se refera?
Sau poate se refera ca pe barba mea am vazut  after shave de calitate?
Este posibil sa se refere la asta.
Poate se refera la barba lui Mos Craciun sau  barba lui Mos Ene care vine pe la gene.
Toate acestea sunt posibile.
 Oare se refera la barba aceea a magicienilor sau poate e vorba de vreun nou hit al vreunui manelist.
Din fericire nu este barba  niciunui manelist,este vorba de barba lui Marius Moga.
Oare se refera de barba vreunui tap ispasitor?
Nu,nu tapii din ograda bunicii,ci aceia din parlament.
 Poate este vorba de barba lui Traianelu,Domnu' Base.
De fapt nu,este vorba de barba unui om normal,indiferent de functie,religie.
Este vorba de  barba fiecaruia.Unii sunt pe barba lor,altii pe picioarele lor.
Este vorba de barba  fiecarui roman.
 Saracii nostri romani au fost obligati sa se descurce pe barba lor caci pe cap le-a iesit fire albe.
Saraca noastra tara este plina de oameni cu barba  lunga  crescuta de griji si alba din cauza supararii.
 Fiecare se descurca cum poate,majoritatea sunt disperati.Si tara plange si  in acelasi timp plange si Ceausescu din pamant.
 Fiecare barba are o poveste.
Unii au barba frumoasa dar si  stufoasa poleita cu zile frumoase.Aceia nu sunt pe barba lor,ci pe barba poporului.
Altii isi fac dreptate cu mana lor si fac afaceri mari cu riscul ca daca vor fi prinsi si   li se va tunde barba.
Au fost prinsi cativa.
 Restul,oamenii modesti  se descurca cum pot.Cativa din ei incearca sa nu-si murdareasca barba,altii deja si-au murdarit-o.
Aceeia care nu si-au murdarit-o au muncit mult,au muncit zi si noapte si au varsat lacrimi amare.
Au muncit pentru viitorul lor,cativa au si invatat.
Nu le-a fost usor sa fie pe barba lor ,au fost zile cand nu aveau bani de paine dar trebuiau sa se descurce,pentru ei,pentru copii.
Ceilalti care si-au murdarit barba traiesc in case la marginea orasului,sunt evacuati in strada si cazurile lor sunt disperate ,nu pot fi pe barba lor si cer ajutorul.

Exista situatii.
Exista situatia cand doi tineri pensionari isi sterg lacrimile caci barba nu exista doar de la batranete  ci si de la griji si necazuri.
Toata viata isi iau  mancarea de la gura pentru a da la copii.Cunoasteti si voi cazuri!
Pentru ei Adrian Paunescu Dumnezeu sa-l ierte) a compus acel frumos cantec.
Apoi copii pleaca si raman ei doi pe barba lor.
Si in aceaasta viata a lor trebuie sa se descurce sa cumpere pastile,sa cumpere alimente si sa plateasca datoriile.
Tot ce au scump coonsta intr-un tablou.
Cand ii intrebi despre vremurile bune din perioada lui Ceausescu acestia au multe de spus.

Exista si situatia cand doi tineri au  o barbuta in ingrijire,un copilas.
Acel copilas se naste in conditii nesigure (spital) in care tot ce conteaza este banul.
Daca ar stie copilul in ce tara se naste ar cere lui Dumnezeu sa nu fie nascut.
Dar  o data nascut  el trebuie ingrijit.
Pampers.hainute,lapte si biberoane.
Saracii parinti nu se descurc pe barba lor dar apoi sa ingrijeasca si alta barbuta.
Cu ce sprijina statul acesti copilasi? Cu minciuni.

Exista si tinerii care s-au vazut,s-au placut,ce ramane de facut.Sa se casatoreasca.
In caz ca baiatul e sarac  acestia se muta la parintii fetei si viata le e un calvar.
Exista si situatia chiriei,o grija in fiecare noapte.
In cazurile cele bune trebuie sa munceasca  douazeci si cinci  de ani pentru a-si permite o casa.
 Iata martorii a  oamenilor care a trebuit sa se descurce pe barba lor si nu le-a fost usor.

-''Pensia este mica,nu ne ajung banii  nici de paine.
-Mosu' meu e nevoit sa munceasca cu ziua
-In curand vom muri de foame
-Of Doamne,Doamne  ,sunt batrana si nu stiu ce sa fac.
-Cand eram tanara ma descurcam dar acum e greu,foarte greu
-Doamna dar aveti gaini?
-Am maica cateva dar si alea slabe de foame
-''Nu ne ajung bani de porumb,cereale,malai
-Acum scurt timpa trebuit sa fac pomana ca mi-a murit un frate
-Greu,greu rau! Vine sfarsitul lumii maica''


Alta situatie
-''Nu avem unde locui,cine sa ne ajute
-Ce sa intamplat?
Sotul meu a fost dat afara de la loc de munca eu am handicap de gradul II.
 -Cheltuielile de intretinere  au crescut si acum am fost evacuati.
-Locuim intr-un cort cu  cei doi copii
-Si ce mancati doamna?
-Ne dau vecini,am o vecina aci care ne aduce cate o craticioara de ciorba.Dar noi nu mancam,dam la copii.
-Ce va veti face?
-Nu stim,copii nu au haine,nu merg la scoala.
-O sa fie greu cand va veni frigul.
-Sper ca Dumnezeu sa ne ajute.''


Alta situatie
''-Doamna faptul ca locuiti la marginea orasului nu va deranjeaza?
-Ma deranjeaza doamna,ma deranjeaza da' ce sa fac?
-Unde locuiti doamna?
-Uite acolo,in casa aia care se vede?
-Sunt conditii doamna?
-Nu sunt,nu avem  geamuri,am pus ciolofan si cand ploua intra ploaia in casa.
Nu avem nici lumina.
-Cate persoane sunteti doamna?
 -Trei copii si cu mine si sotul suntem cinci.
-Si cum va spalati?
-Doamna,cum putem,chiar si cu apa de ploaie,cum o da Dumnezeu.
-Vedeti gunoaiele alea?
-Mereu trimit copii sa caute in ele   ca poate ase gaseste ceva de mancare.
-Nu va deranjeaza mirosul care vine de la  acea groapa de gunoaie?
-Ba da,dar ce sa facem?' '#pebarbata.


Este foarte greu sa te descurci pe barba ta.
Sunt oameni care au reusit de aceia merita felicitati   #pebarbata.Oameni care isi faceau lectiile la lumina lumanarii dar totusi au iesit oameni de succes.
Stim si noi cativa cu care ne mandrim:Nadia,campioana olimpica. Gica Hagi,Leonard Doroftei dar si multi altii.
Acestia va pot   spune cat de greu le-a fost sa se descurce pe barba lor.

Trebuie sa lupti,sa incerci sa-ti fortifici talentul,sa nu-ti pierzi speranta caci se va gasi asa.
Niciunul din noi nu vom uita cat de greu ne-a fost sa ne descurcam pe barba noastra.
Tu ai uitat?

Cred ca am uitat sa o intrebam pe Cochita Wurst cum este sa  fie pe barba ei sau a lui...
Ea stie foarte bine.Are o barba destul de atractiva.
Femeie sau nu,barboasa sau nu,Cochita a avut noroc cu barba.
Trebuie sa recunoastem caci este un element care o defineste,poate sa fie elementul ei norocos.
Toti avem cate un talisma,simbol,ea are barba.
In afara faptului ca ea canta foarte frumos trebuie sa recunoastem ca este altfel,diferita  si nu din cauza  sex-ului ci datorita imaginii inedite.
Ea a fost pe barba ei la Eurovision si adevarul e ca sa descurcat bine.
Lasand toate aceste lucruri la o parte poate ca Conchita vrea sa  arate sexul ei de femelo-mascul sau confuzia ei  in privinta sexului.
Conchita se simte pe barba ei o regina desi acasa se simte un barbat lenes(din spusele ei)
Daca nu ar fi barba  nu ar avea farmec.Dar ramane vocea.
Trebuie sa recunoastem ca are  talent din plin si ca femeie-barbat sau ce o fi arata destul  de bine,cel putin cu aspect de femeie cu barba.
Acest aspect imi aduce aminte de femeia cu barba de la circ.


În această vară, Philips lansează provocarea „Fii pe barba ta!”, prin gama de produse Click & Style, două modele de aparate de îngrijire versatile, pentru orice stil. Mai multe detalii găsiţi pe site şi pe Facebook.


Niciun comentariu: